ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم. اگر کمی به دور و بر خودمان نگاه کنیم پیشرفت هایی را در عرصه علم می بینیم که شاید سالها پیش تصورش را هم نمی کردیم. درست است که هنوز به مریخ نرفته ایم و تا تشکیل فدراسیون زمین و تسخیر کهکشانها فاصله زیادی داریم، اما به نظر می رسد بعضی وقت ها باید خط باریک میان علم و تخیل را در موضوعات علمی تخیلی برداریم. در ادامه این ایمیل با معرفی هشت رخداد علمی الهام گرفته از داستانهای تخیلی با ما همراه باشید.

. نامرئی شدن

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

 

در سال ۲۰۱۰ دو پیشرفت جالب در زمینه نامرئی سازی اشیا حاصل شد. اولی تولید نمونه های اولیه از نوعی پوشش بود که می توانست با کانالیزه کردن نور، محتویات خود را نامرئی کند. نحوه کار بدین صورت است که این ماده که مانند یک ورقه فیلم نازک است، نور را به گونه ای دستکاری می کند که از اطراف ماده منحرف شده و دوباره به راهش ادامه می دهد تا به چشم ناظر برسد. به این ترتیب مشاهده کننده تنها نورهایی را می بیند که از پشت این ماده آمده اند و پس از دور زدن آن ماده دوباره به راه خود ادامه داده اند. دومی هم نمونه پیشنهادی سیستمی است که می تواند فضا-زمان را دستکاری کند. البته این سیستم ربطی به مسافرت در زمان یا چنین چیزی ندارد. بلکه وظیفه آن سریع کردن حرکت نور در یک طرف و کند کردن حرکت آن در طرف دیگر است. به این ترتیب یک فاصله به وجود می آید که می تواند حرکت یک جسم را از نظر پنهان کند. بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید ما یک تکه نوار الاستیک ۱۰ سانتی متری داریم و می خواهیم ۱ سانتی متر از وسط آن را ببریم (پنهان کنیم). کاری که انجام می دهیم این است که دو لبه تکه های قبل و بعد از این قطعه یک سانتی متری را به طرف هم می کشیم تا به هم برسند. این همان کاری است که این سیستم با نور انجام می دهد، نور یک طرف جسم را کمی سریعتر و نور طرف دیگر را کندتر می کند، در نتیجه حرکت جسم دیده نمی شود. با توجه به سرعت بسیار بالای نور تغییری بسیار جزئی در این سرعت می تواند به خوبی حرکت یک جسم با سرعت کم و اندازه معمولی را از نظر پنهان کند.


2. تله پورت

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

 

به تازگی دانشمندان توانسته اند ذرات را بطور آنی در فاصله حدود ۱۶ کیلومتری جابجا کنند. این مقدار در مقایسه با چند سانتی متر یا چند متر رکوردهای قبلی، دستاورد بزرگی به شمار می رود. هر چند هنوز هیچ کسی نمی تواند مانند فیلمهای علمی تخیلی از این سر دنیا به آن سر دنیا برود، اما شاید دور نباشد زمانی که نوه ها با دهان باز و چشمان گشاد از پدر بزرگهای خود بپرسند: "می رفتید مسافرت؟ مسافرت دیگه کجا بود؟"


3. سلاحهای لیزری

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

 

بیشتر سلاحها در داستانهای علمی تخیلی از لیزر یا اشعه های مشابه استفاده می کنند و از باروت و فشنگ در آنها خبری نیست. حالا نیروی دریایی امریکا این توپ لیزری را دارد که می تواند هواپیماهای کوچک و بدون سرنشین را سرنگون کند. بوئینگ هم نوعی سلاح لیزری را برای دفاع از هواپیماهای مسافربری طراحی کرده است که می تواند اهداف کوچک را نابود یا منحرف کند.


4. ربات های خانگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

دیگر داشتن خدمتکارانی از جنس آهن و پلاستیک در انحصار شخصیتهای داستانهای آسیموف نیست. امروزه ما شاهد انواع رباتهای نظافتچی، پیشخدمت، مراقبت کننده و حتی آشپز هستیم. همین دیروز بود که ربات شکلات ساز را هم خدمت تان معرفی کردیم. البته تا آن روز که این رباتها بخواهند اتحادیه کارگری تشکیل بدهند و بر علیه انسان ها شورش کنند خیلی وقت باقی است و فعلا شما می توانید با خیال راحت یکی از انواع مدلهای ربات خانگی را سفارش بدهید.


5. اشعه باربر

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

 

بله درست خواندید. اشعه ای که قرار است اشیا را جابجا کند. مثل همان هاله های نورانی که برای جابجایی موجودات فضایی به کار می روند. اخیرا دانشمندان توانسته اند با ایجاد یک هاله لیزری در اطراف ذرات کوچک شیشه آنها را به حرکت در آورند. روش کار هم به این صورت است که این هاله هوای اطراف ذره را گرم می کند و با نشت هوای گرم از یک طرف هاله، مجموعه ذره و هاله قادر به حرکت با سرعت کم و در فاصله های نزدیک خواهند بود.


6. آلومینیوم شفاف

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

 

این دقیقا همان ماده ای است که در مجموعه پیشتازان فضا معرفی شده بود. یک ورقه آلومینیوم مقاوم، نازک، سبک و در عین حال شفاف، آنقدر شفاف که بشود از ورای آن اشیا را دید. این نوع آلومینیم که توسط آلمانی ها تولید شده است تا ۱۲۰۰ درجه حرارت را تحمل می کند و از استیل هم مقاوم تر است.


7. هوش مصنوعی

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

 

پروفسور هنری مارک رم که یک پزشک و در عین حال مهندس کامپیوتر است، قول داده که تا سال ۲۰۱۸ پروژه ایجاد ذهن آگاه و هوشمند را به نتیجه برساند. داستانهای علمی تخیلی زیادی از "هوش مصنوعی" گرفته تا انیمیشن "وال-ای" در مورد خطرات ایجاد یک هوش مصنوعی و خارج شدن آن از کنترل هشدار داده اند. شاید به همین خاطر است که بعضی رسانه ها دوست دارند اسم پروفسور هنری را بگذارند "دکتر فرانکشتاین جدید". هرچند این ذهن مصنوعی اصلا شباهتی به هیولای فرانکشتاین ندارد، اما ممکن است خطرناک تر از آن از آب در بیاید‫.‬ بنابراین توصیه می کنیم تا ربات های خانگی به این هوش و حواس نرسیده اند، حتما سفارش تان را در بند ۴ تکمیل کنید. به هر حال هر چیزی چشم و گوش بسته اش بهتر است، حتی ربات.


8. حیات بیگانه

8 پدیده علمی تخیلی که به حقیقت پیوسته اند + عکس - www.taknaz.ir

دانشمندان برای جستجوی موجودات زنده در سیارات دیگر، همیشه به دنبال الگوهای حیات زمینی گشته اند. مثلا در جستجوی ردپایی از اکسیژن یا آب یا مواد آلی در سیارات دیگر بوده اند. اما بعد از کشف نوع خاصی از حیات که به جای فسفر از آرسنیک استفاده می کند، تمام این تصورات دگرگون شد. در قسمتی از مجموعه پیشتازان فضا، فضانوردان یک موجود فضایی به نام هورتا را کشف می کنند که توسط دستگاه زنده یاب آنها قابل شناسایی نیست، چون در ترکیب بدن اش کربن نداشته و از سیلیکون تشکیل شده بود. همچنین در بسیاری از داستانهای علمی تخیلی موجودات فضایی خصوصیاتی متفاوت با انسانها دارند. مثلا بیگانگان در فیلم "نشانه ها" به سادگی با آب نابود می شوند. یا در داستانهای دیگر با موجوداتی آشنا می شویم که از موادی غیر از اکسیژن تنفس می کنند. حالا کشف نوع جدید حیات روی زمین (توسط ناسا) نشان می دهد که نویسندگان داستانهای علمی تخیلی، در مورد حیات واقع بین تر از دانشمندان بوده اند. به قول یکی از دانشمندان ناسا "داستانهای علمی تخیلی، منشاء الهام های زیادی برای ما هستند، بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید".


برگرفته از : نارنجی


جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 17:20 Author : Milad ا

شما احتمالا ساعت ها در هفته به گشت و گذار در وب می پردازید. اما آیا تا به حال نخستین وب سایتی که ساخته شده را دیده اید؟ «آقای تیم برنرز لی» خالق وب و کسی بود که نخستین صفحه وب را ساخت. ‏این صفحه وب بر روی یک کامپیوتر NeXT و در شبکه کامپیوتری اروپایی تحقیقات اتمی CERN قرار داشت. آدرس نخستین صفحه وب این بود: ‏


‏http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html

‏ ‏
‏در این صفحه به توضیحاتی در مورد وب و چگونگی ایجاد صفحات وب، پرداخته شده بود. نخستین صفحه وب در ۶ اگوست ۱۹۹۱ متولد شد. اما تصویری که در پایین می بینید در سال ۱۹۹۲ از این صفحه گرفته شده است. و پیش از آن تصویری از آن گرفته نشده بود. ‏
‏این صفحه پدر میلیارد ها صفحه وب است که حالا به یکی از مهمترین عوامل تغییر دهنده، در زندگی ما تبدیل شده.

firstwebsite 300x187 نخستین وب سایت چه شکلی بوده است؟





Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 17:13 Author : Milad ا

ایده شهرهای شناور در حال تبدیل شدن به واقعیت است و سرمایه گذارانی که از این ایده ها پشتیبانی می کنند امیدوارند بتوانند شهرهایی آزاد و رها از حوزه قانونی کشورهای مختلف جهان را در آب اقیانوسها شناور کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، «پیتر تیل» بنیانگذار شرکت PayPal در حدود 1.25 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است تا رویای شهرهای آزاد و شناور به حقیقت تبدیل شود.

شهرهای شناور در آینده ساخته خواهد شد+عکس

وی با پشتیبانی مالی از موسسه Seasteading تلاش برای ایجاد جوامع شهری که بر روی اقیانوسها شناور خواهند بود را آغاز کرده است. این موسسه در سال 2009 رقابت طراحی سه بعدی را برگزار کرد تا به مردم در مصور ساختن این جوامع شناور کمک کند.

چهره شهرهای شناور آینده

چنین ساختارهایی وزنی برابر 12 هزار تن خواهند داشت، انرژی آنها از از سوختهای دیزلی تامین شده و در هر واحد آن 270 نفر سکونت خواهند داشت.

ایده اصلی این است که با اتصال دادن این ساختارها به یکدیگر کلان شهری شناور و مجهز برای سکونت میلیونها انسان به وجود بیاید. اما برای اجرای این طرح ها یک مشکل بزرگ وجود دارد. «تیل» امیدوار است بتواند این شهرها را خارج از حوزه قانونی ساحلی کشورهای موجود در جهان بنا کند.

شهرهای شناور در آینده ساخته خواهد شد+عکس

شاید بتوان این طرح را برنامه ای آزادی خواهانه نامید اما تیل امیدوار است هر یک از این کلانشهرها را با انواع مختلف حکومتی مورد آزمایش قرار دهد. در برخی از موارد وی امیدوار به بنای شهرهای شناوری با بیشترین میزان رفاه و جنگ افزار است که در آن محدودیتهای سلاحی کمتر خواهد بود.


شناور شدن دموکراسی بر روی آب اقیانوسها

شهرهای شناور آزمایشی که در آنها ساختمانهای اداری نیز وجود خواهند داشت در اوایل سال آینده در فواصل طولانی از سواحل سن فرانسیسکو در آب رها خواهند شد.

سرمایه گذارانی مانند تیل بر این باورند که چنین شهرهایی می توانند فرصت مناسبی را برای ایجاد احساسات بشردوستانه و ایجاد دموکراسی واقعی به وجود آورند، در حالی که منتقدان معتقدند اجرای چنین برنامه ای در واقع کابوسی لجستیکی و پیرامونی بوده و دور از هر نوع برنامه ریزی شهری قابل قبول است.

شهرهای شناور در آینده ساخته خواهد شد+عکس

بر اساس گزارش دیسکاوری، با این همه به نظر می آید این طرح در حال عبور کردن از مرحله طرح و برنامه و تبدیل شدن به پدیده ای واقعی در زمان کنونی است.

 


عکس ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 17:7 Author : Milad ا

لپ‌ تاپ‌ ها در سال 2018 چگونه است؟  www.taknaz.ir  

همان‌طور كه می‌دانیم پس از سال‌ها، لپ‌تاپ‌ها هیچ تغییری نكرده است؛ اما اكنون بازارشان از طرف تلفن‌ها و تبلت‌ها تهدید می‌شود. نسل جدید دستگاه‌های قابل‌حمل صفحه لمسی نیاز خود را به رایانه‌های شخصی برای استفاده از ترك پد و صفحه‌كلید رفع نكرده‌ و این موضوع موجب شده‌ تا مردم دوباره به این موضوع بیندیشند كه آیا نیاز به یك نوت‌بوك در خانه‌شان دارند یا نه؟

در پاسخ به این سوال، تولیدكنندگان رایانه‌های شخصی در حال حاضر لپ‌تاپ‌ها را به عصر جدیدی راهنمایی می‌كنند؛ عصر لپ‌تاپ‌های لمسی و این كار را با كمك تغییرات اساسی سیستم‌عامل قوی ویندوز 8 انجام می‌دهند. در طول چند سال آینده، مسیر ورود به این عصر پر از دست‌انداز خواهد بود، به طوری كه سازندگان رایانه‌های شخصی با معرفی طراحی‌های تركیبی سعی در ایجاد تنوع در لپ‌تاپ‌ها دارند، طراحی‌هایی مانند صفحات لمسی چرخان و صفحه نمایش جدا شدنی یا همان لپ‌تاپ ـ تبلت‌های تركیبی.

اما پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ در پنج سال آینده، پس از آن كه دوره انتقالی لپ‌تاپ‌های تركیبی سپری شد، لپ‌تاپ‌های تاشوی امروزی به چه صورتی خواهد بود؟

در این نوشتار با در نظر گرفتن گفته‌ها و نظرات سازندگان تراشه‌ها، تولید‌كنندگان رایانه‌های شخصی و تحلیلگران به بررسی این موضوع می‌پردازیم كه لپ‌‌تاپ‌ها سال 2018 چگونه خواهد بود.

پالایش تركیبی
به همان اندازه كه تولیدكنندگان رایانه‌های شخصی آماده دور اول ارائه ویندوز8 تركیبی لپ‌تاپ ـ تبلت هستند، به همان اندازه تصدیق می‌كنند كه ایده‌هایشان درحال پیشرفت و ترقی است. با گذشت زمان، آنها نیاز دارند سخت‌افزارهای زمخت و بدتركیبی را كه در تبدیل لپ‌تاپ‌های تاشو به تبلت و برعكس به كار می‌رود، حذف كنند؛ سخت‌افزارهایی مانند حركات چرخشی غیراستادانه و نیاز به استفاده از دو دسته برای جدا كردن صفحه نمایش تركیبی از صفحه‌كلید.

كوین لنزینگ (Kevin Lensing) مدیر شركت AMD در بخش تولید محصولات نوت‌بوك‌ می‌گوید: «واضح است كه این اكوسیستم هنوز در جایگاه خود قرار نگرفته‌ است.»

لنزینگ می‌گوید كه در حال حاضر برخی نسل‌های بعدی لپ‌تاپ ـ تبلت تركیبی را می‌بیند و تغییر مكانیسم آنها در ظاهر و اجرای بهترشان نسبت به موج اول این محصولات را درك می‌كند. برخی از آنها حتی وقتی تبلت به صفحه‌كلید و ترك‌پد متصل می‌شود، قدرت پردازش پیدا می‌كند.

با گذشت زمان، لنزینگ انتظار دارد كه این اتصال به یكپارچه‌تر و اضافه شدن قدرت، حافظه و عمر شارژ باتری نیز منجر شود. مارك وندن‌برینك (Mark VandenBrink)، رئیس فنی بخش رایانه‌های تجاری HP، معتقد است در پنج سال آینده پیشرفت سخت‌افزاری بر كاهش زمختی و بدتركیبی لپ‌تاپ ـ تبلت تركیبی تمركز خواهد داشت. وندن‌برینك انتظار دارد كه در بازار رایانه‌های شخصی، هم طراحی‌های خوب و هم طراحی‌های بدی را ببیند و می‌گوید: «این [طراحی لپ‌تاپ ـ تبلت تركیبی] كار آسانی است، اما درست انجام دادنش واقعا سخت است.» به عنوان آغاز فرآیند طولانی تكامل، هنوز فضا برای تكان‌ها و تحولات بزرگ وجود دارد. پت مورهد (Pat Moorhead)، تحلیلگر صنعت فناوری و مشاور متخصص در طرح‌های آینده، معتقد است ایده رایانه‌های شخصی ماژولار (رایانه‌های چند قطعه كه هر قطعه به صورت مستقل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد) سرانجام به سمت بی‌سیم شدن می‌رود. در واقع، روزی ‌می‌رسد كه تلفن‌های هوشمند تمام ذخیره‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهد و قدرت پردازش مناسبی خواهد داشت و لپ‌تاپ‌ها چیزی بیش از یك بدنه بی‌مصرف نخواهد بود.

نرم‌افزاری كه به صورت یك مانع جلوی این اتفاق را می‌گرفت، اكنون از بین رفته است. مورهد می‌گوید، سیستم‌های‌عامل‌ مانند اندروید متناسب با اندازه صفحات نمایشگر طراحی شده‌ است. او فكر می‌كند كه موانع بر سر راه فناوری بی‌سیم تا پنج سال آینده از بین خواهد رفت.

نیروی بیشتر برای راه‌های جدید محاسبات
با توجه به وضع امروزی محاسبات، نیاز به قدرت پردازش بیشتر شبیه یك وسوسه است، زیرا بیشتر كاربران به قدرت پردازش بیشتر نیاز ندارند. بیشتر لپ‌تاپ‌های مدرن بخوبی و بدون مشكلی، فیلم‌ها را با كیفیت بالا پخش می‌كند، تب‌های زیادی مرورگر را در اختیار كاربران قرار می‌دهد و بازی‌های مختلف را روی وب‌سایت‌ها اجرا می‌كند.

سازندگان رایانه‌های شخصی و تراشه‌ها معتقدند مرحله جدیدی از پردازش مهیاست. همه روش‌های در حال رشد ـ بخصوص روش‌های تشخیص صدا و قیافه ـ نیاز به قدرت پردازش بیشتری خواهد داشت، اگر بخواهد بدون هیچ مشكلی اجرا شود.

گری ریچمن (Gary Richman)، مدیر بخش حل مشكلات مشتریان، در پنج سال آینده فرصت‌های بیشتری را پیش‌روی این فناوری‌ها می‌بیند. او حدس می‌زند رایانه‌های شخصی هوشمندتر خواهد شد و توانایی تشخیص دستگاه‌های دیگر را كه در نزدیكی‌شان قرار دارد، پیدا خواهد كرد و با آنها به صورت خودكار به تعامل می‌پردازد. همچنین او معتقد است رایانه‌های شخصی در آینده بیشتر شبیه خدمتكار شخصی خواهد بود كه می‌تواند وظایفی را كه به آنها واگذار شده است، بدون استفاده مستقیم افراد از آنها به انجام برسانند. برای مثال یك لپ‌تاپ می‌تواند فیلم را از دوربین شما دریافت، به كد مورد نظرش تبدیل سپس آن را آپلود كند و همه این كارها را وقتی در داخل كیف لپ‌تاپ قرار دارد انجام می‌دهد.

ریچمن می‌گوید:«هدف ما این است كه قادر به فعال‌سازی این چیزها باشیم. عملكرد ما باید به اندازه كافی خوب باشد كه در مقایسه با جایی كه اكنون هستیم، كار بزرگی است.»

لپ‌ تاپ‌, تبلت‌, ویندوز 8

 

آینده لپ‌تاپ‌های تاشوی كنونی
بسیاری از متخصصان معتقدند دستگاه‌های تركیبی به بازار لپ‌تاپ در پنج سال آینده مسلط خواهد شد. اما این به معنای آن نیست كه لپ‌تاپ‌های مرسوم كنونی دور انداخته می‌شود. ممكن است كاربران همچنان به رایانه‌های قابل حمل با صفحه‌نمایش بزرگ نیاز داشته باشند و حتی اگر لمسی بودن به یك استاندارد برای تمام رایانه‌های شخصی تبدیل شود، شاید این دستگاه‌ها نتوانند بخوبی با لپ‌تاپ‌های بزرگ كار كنند.

كوین لنزینگ می‌گوید: سال 2018، كاربران شاهد یك «انشعاب در دستگاه‌ها» خواهند بود. وقتی كاربران نیاز به قدرت بیشتر از تبلت و دستگاه‌های تركیبی دارند، می‌توانند آن را به دست بیاورند. آنها به لپ‌تاپ‌ها رجوع می‌كنند؛ اما در آن زمان لپ‌تاپ‌ها نازك‌تر و با عمر باتری بیشتر خواهد بود. او انتظار دارد كه در آن زمان لپ‌تاپ‌های دارای ضخامت بیش از یك اینچ دیگر وجود نداشته باشد، مگر برای بازی یا طراحی‌های كارگاهی.

سال 2018، باید انتظار چه چیزی را داشت؛ محو شدن لپ‌تاپ‌های امروزی و جایگزین شدن دستگاه‌های تركیبی لپ‌تاپ ـ تبلت به جای آنها؟ آنچه مسلم است این كه فناوری‌های امروز بسرعت در مسیر سبك‌تر و قابل حمل‌تر شدن رایانه‌های شخصی پیش می‌رود؛ مسیری كه در آن براحتی كاربران و نیاز آنها نیز توجه می‌شود. از این‌رو هر روز لپ‌تاپ‌های پیشرفته‌تری وارد بازار می‌شود كه می‌تواند هم تبلت باشد و هم لپ‌تاپ و شاید تا سال 2018 دستگاه‌هایی وارد بازار شود كه تعجب همگان را بر انگیزد؛ دستگاه‌هایی كه اكنون تنها در حد یك ایده در ذهن طراحانشان باشد.

منبع: pcworld.com

 


عکس ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 16:59 Author : Milad ا



 تا قیامت ز قیام تو قیامت برپاست
از قیام تو پیام تو عیان است هنوز
همه ماه است محرم ، همه جا کرب و بلاست
در جهان موج جهاد تو روان است هنوز . . .
آغاز محرم و ایام سوگواری حسینی تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


خیمه ماه محرم زده شد بر دل ما / باز نام تو شده زینت هر محفل ما
جز غم عشق تو ما را نبود سودایی / عشق سوزان تو آغشته به آب و گل ما . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


تا بال و پر عشق به جانم دادند / در وادی عاشقان مکانم دادند
گفتم که کجاست کعبه اهل ولا  / درگاه حسین را نشانم دادند
ایام سوگواری حسینی تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


دلم مست و لبم مست و سرم مست
بخون ای دل که صبرم رفته از دست
بخون ای دل محرم اومد از راه
بخون اجر تو با عباس بی دست . . .
عرض تسلیت به مناسبت امام سوگواری امام حسین(ع)


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


عالم ، همه خاک کربلا بایدمان
پیوسته به لب ، خدا خدا بایدمان
تا پاک شود ، زمین ز ابنای یزید
همواره حسین ، مقتدا بایدمان . . .
یا حسین


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


گویند “می” نمی شود از راه گوش خورد
من “یا حسین” می شنوم مست می شوم . . .
آغاز دهه محرم تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


ما سینه زنان رسم جنون باب نمودیم
جان و سر خود هدیه به ارباب نمودیم
از عمق درون ناله و فریاد نمودیم
با سینه زدن زلزله ایجاد نمودیم . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


تـا هست جهــان شـور محــرم باقیست
این جلوه ی جان در همه عالـم باقیست
ازنـالـه ی نـیـنــوای یـاران حسـیـن
همواره به لب زمـزمه ی غم باقیست . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


فانوس اشک هایتان را روشن کنید ، ماه غریبی شهید نینواست .
فرارسیدن ماه محرم تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


خلائق خاک بر سر جملگی زاری کنید
محرم ماه خون آمد عزاداری کنید
ز خاک نینوا فریاد می خیزد چنین
حسینم یار می خواهد، وفاداری کنید . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


دلم دریاچه ی غم شد دوباره / قد آیینه ها خم شد دوباره
صدای سنج و دمام اومد از دور / بخون ای دل محرم شد دوباره . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


ای آن که غمت مسئله آموز من است
شور غم تو در دل پرسوز من است
روزی که حسین! بر تو من گریه کنم
سوگند به تو که بهترین روز من است  . . .
ایام سوگواری حسینی تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


همواره تجّسم قیام است حسین (ع)
در سینة عاشقان ، پیام است حسین (ع)
در دفتر شعر ما ، ردیف است هنوز
دل چسب‌ترین شعر کلام است حسین (ع)


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


مُحرّم، خیمه ای است که محبان خاندان نور در آن
به شراب طهور اشک و عزا دعوت شده اند . . .
فرارسیدن ماه محرم تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


محرم آمد و دلها غمین شد غم و عشق وبلا با هم اجین شد
حسین آماده بهر جانفشانی است دوباره فاطمه قلبش حزین شد . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


تا دل ز غم تو گشت بی تاب حسین
این چشم تهی نگشت از آب حسین
عمری است نیازمند این درگاهم
یک لحظه گدای خویش دریاب! حسین . . .
ایام سوگواری حسینی تسلیت باد


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


عطری که از حوالی پرچم وزیده است
ما را به سمت مجلس آقا کشیده است
از صحن هر حسینیه تا صحن کربلا
صد کوچه بازکنید محرم رسیده است . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


ماه اشک های بی اختیار، ماه غمبار اسیران
ماه فریادهای خونین و ماه طنین، مؤید صحرای عشق
بر شما عاشوراییان تسلیت باد . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


هم عشق حسین، معنی زندگی است
هم گریه بر او کمال سازندگی است . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


جانـت بـه کــویــر تفتــه دریـا بخشید
هفتاد و دو گل ، به متن صحرا بخشید
بـــا جلـــوه ی کــربـلای عـاشـورایی
خـون تــو بـه رنگ سرخ معنا بخشید . . .


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


محرّم، زیباترین نگارخانه در قلب هستی است
که زمین و آسمان و ملک و ملکوت و عرش و فرش را شگفت زده کرده است


♦♦♦♦♦♦♦♦♦اس ام اس تسلیت محرم♦♦♦♦♦♦♦♦♦


آنان که به گوش دل شنیدند تو را
رفتند و به پای دل رسیدند تو را
آن کوردلان که بر دلت تیر زدند
دیدند تو را، ولی ندیدند تو را . . .
ایام سوگواری حسینی تسلیت باد

 


SMS ، ،
Tags: اس ام اس تسلیت محرم ,

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 16:56 Author : Milad ا
اس ام اس های روز عاشورا (6) www.taknaz.ir

و عین
حرف اول عشق است
مثل
حرف اول عاشورا ...

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


در سوگ حسین سالها می گرییم
در تاسوعا عاشورا می گرییم
او گریه کند به حال ما حق دارد
من در عجبم که ما چرا می گرییم ...

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

شرح شرحه شرحه شدن عشق
در اجتهاد شریح آنروز که خون خدا را مباح میکرد
و اوج منزلت ری که جای بهشت نشست در نگاه پسر سعد
عاشورا فریادی رسا از حلقوم بریده تاریخ خطبه خطبه اشک
بر گونه های خشک وارثان آب عاشورا

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

درس عاشورا درس زندگیست
درس خوبی وفلاحت، بندگیست
اگر چه اندک است طول وقوعش
هزاران درس داد آن با طلوعش

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

چون خون گلوی اصغرت را دیدی
با دست خودت روبه خدا پاشیدی
یعنی به خدای خالق خوبی ها
ارزنده ترین هدیَه را بخشیدی

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


یا حسین:
سرخی شهادت تو ناپیدا بود
عشق تو اما م کربلا ز یبا بود
تنها سبب زندگی دین قطعاً
پیغام نماز ظهر عاشورا بود

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


تقدیر در شمشیر پیمان های عاشورا ست
هنگامه ای از خون، بیابان های عاشورا ست
تفسیر چرخش های سر، بر سجده گاه عشق
رقص نماز ظهر ِ چوگان های عاشورا ست

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

وحشت گرفته بود
تمام وجود اعضای زمین را
و خون میگریست آسمان
و عشق را کشته بودند
فرشتگان گریه میکردند
کسی نبود صدای کودکان را بشنود
گریه شان را ببیند
آرامشان کند
قیامت بود
- عاشورا..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

یا حسین امشب شب دیدار اوست
او که عالم نقطه پرگار اوست
یا حسین خونت گواهی بر جلالش میدهد
خود نهاد این نام بر تو نام تو تکرار اوست

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


ماه محرم آمد و دلها گرفته
دلها ز داغ غربت مولا گرفته
ماه حسین بن علی باز آمد از راه
عالم برای داغ او عزا گرفته
اشک ها در چشم و اندوهی به سینه
دلها هوای کربلایش را گرفته
اشکی به پشت پلک هایم جمع گشته
که گویا انس با عاشورا گرفته

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

خواب برخیز که امروز کسی در خواب نیست
ایـن هـمه تشنه لبی ماهیتش از آب نیست

عـطر خون پر شده بر دامــن هر شـاخه ی گل
باغبان غافل از آن گل که بر او اراب نیست

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


اسب ها شیهه نمی کشند
آفتاب نمی تابد
دلها نمی تپند
چشمان غمگین " زینب "
دیگر
لبخند برادر را نمی بیند ..

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

سر به سیـــنه دیدمت وایم چرا؟* تو به سر ماندی و من این سر روا
عشق عاشورا بسر دارم دلا* می زدست ساقی بی سر بخوا
یا حسین جان وای حسین جان یا حسین* سر به سینه آمدم سویت بدین

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

این منم که از عشقش مستم ... دل به آقام حسین بستم
هر کسی که دلی داره ... عشقشو در دل میذاره
ظهر عاشورا شده باز ... اشک میاد از چشم های ناز


SMS ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 16:55 Author : Milad ا

میخوام توجه تون رو به رابطه زیبای اعداد و زوایا جلب کنم!

سوال کلیدی: چرا 1 "یک" ــه؟ چرا 2 "دوئـــه" و....

من دیگه توضیح نمیدم خودتون ببینید...

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir

رابطه زیبای اعداد و زاویه ها که تا کنون نمی دانستید !  www.taknaz.ir


دانستنی ها ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 16:40 Author : Milad ا
تصاویری که مشاهده می‌کنید، جهان در 100 سال گذشته و تغییر و تحولاتی که در طول یک قرن در این کره خاکی روی داده را نشان می دهد.به گزارش تکناز به نظر شما جهان در صد سال پیش چگونه بود و چه تغییر و تحولاتی در طی یک قرن در جهان ایجاد شده ؟ مسلما تحولاتی که در زمینه های مختلف ایجاد شده بسیار چشمگیر است ولی در اینجا تنها گوشه ای از این تغییرات، که عمدتا مربوط به غرب می باشد را از سال ۱۹۱۲ تا ۲۰۱۲ در تصاویر خواهید دید.
تلفن و ارتباطات

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


جراحی در علم پزشکی


مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir

فضاپیما

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


پست

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


هوانوردی

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


خودرو

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


جنگ و جنگ افزار

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


لوازم خانگی

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


کتابخانه

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


سینما

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir


مدگرایی و پوشش زنان و مردان

مقایسه تصویری امروز با 100 سال پیش ! www.taknaz.ir
 
 
 
منبع : پرشین استار

عکس ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 16:36 Author : Milad ا

به مرکز دایره ۳۰ ثانیه تمرکز کنید !!

 

بعد ۳۰ ثانیه حاله ابی محو میشود …

 


عکس ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 13:1 Author : Milad ا

 

|دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت|

|انیمیشن به صورت دوبله فارسی و با ۳ کیفیت متفاوت می باشد|

| به همراه دانلود نسخه Bluray 1080p با حجم ۴ گیگابایت |

| نسخه با کیفیت ۱۰۸۰p به پست افزوده شد |

 

hayoola دانلود دوبله فارسی
انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان Monsters vs Aliens

 

نام انیمیشن: Monsters vs Aliens – هیولاها علیه بیگانگان

ژانر: انیمیشن ، کمدی ، خانوادگی

سال انتشار: ۲۰۰۹

مدت زمان: ۸۴ دقیقه

حجم: ۴٫۱ / ۰٫۷ گیگایت

کیفیت: BDRip 720p / Bluray 1080p

دوبله فارسی (گلوری)

خلاصه داستان:یک شهاب سنگ حاوی مواد آلوده و روغنی از فضا به طور غیر منتظره ای با دختری به نام سوزان برخورد می کند و یکباره قد وی به طور اسرار آمیزی به ۱۵ متر می رسد و او با دوستانی عجیب و غریب (هیولا) آشنا می شود که با یکدیگر برای نجات زمین تلاش می کنند …

 

password دانلود دوبله فارسی
انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان Monsters vs Aliens پسورد فایل: www.downloadha.com

download دانلود دوبله فارسی
انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان Monsters vs Aliens نسخه با کیفیت HD 720 :ه   Rapidshare    Direct Link

download دانلود دوبله فارسی
انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان Monsters vs Aliens نسخه با کیفیت HD 1080 :ه Rapidshare    Direct Link

 

download دانلود دوبله فارسی انیمیشن هیولاها علیه بیگانگان Monsters
vs Aliens دانلود نسخه Bluray 1080p پارت های یک گیگابایتی :

دانلود پارت ۱ :   Rapidshare    Direct Link

دانلود پارت ۲ :   Rapidshare    Direct Link

دانلود پارت ۳ :   Rapidshare    Direct Link

دانلود پارت ۴ :   Rapidshare    Direct Link

دانلود پارت ۵ :   Rapidshare    Direct Link


انیمیشن ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 12:48 Author : Milad ا

 

Brave (2012) 720p BluRay x264 DTS Mkv

|دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت دانلودها|

 

Brave دانلود انیمیشن شجاع Brave
2012

نام انیمیشن : Brave – شجاع

ژانر : انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویی

سال انتشار : ۲۰۱۲

مدت زمان : ۹۰ دقیقه

حجم :۰٫۶۸ / ۳٫۷ گیگابایت

کیفیت :Bluray 720 DTS / BDRip 720p

زبان : انگلیسی

زیرنویس فارسی : دارد

خلاصه داستان: این انیمیشن درباره ی یک شاهزاده خانم به نام "مریدا" است. "مریدا" علاقه فراوانی به تیراندازی دارد ولی خانواده او با این کارش مخالف هستند از این رو وی در یک روز از خونه فرار می کند و به دنبال سرنوشت زندگی اش می رود و در این راه به طور کاملا اتفاقی باعث ایجاد شورش در قلمرو پدرش می شود و…

download دانلود
انیمیشن شجاع Brave 2012 دانلود نسخه BluRay 720p در پارت های یک گیگابایتی :

دانلود پارت ۱ :   Multiupload    Direct Link

دانلود پارت ۲ :   Multiupload    Direct Link

دانلود پارت ۳ :   Multiupload    Direct Link

دانلود پارت ۴ :   Multiupload    Direct Link

 

download دانلود
انیمیشن شجاع Brave 2012 دانلود نسخه BDRip 720p :ه   Multiupload    Direct Link

 

download دانلود انیمیشن شجاع Brave 2012 دانلود زیرنویس فارسی


انیمیشن ، ،
Tags: دانلود Brave با کیفیت بلوری , دانلود انیمیشن Brave با کیفیت HD , دانلود انیمیشن شجاع 2012 , دانلود انیمیشن شجاع دل با کیفیت Full HD , دانلود زیرنویس Brave هماهنگ با 720p , ,

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 12:44 Author : Milad ا

 

ParaNorman (2012) BDRip 720p Mkv

|دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت Downloadha|

 

ParaNorman دانلود انیمیشن
پارانورمن ParaNorman 2012

نام انیمیشن: ParaNorman – پارا نورمن

ژانر: انیمیشن ، اکشن ، ماجراجویی

سال انتشار: ۲۰۱۲

مدت زمان: ۸۲ دقیقه

حجم: ۶۶۶ مگابایت

کیفیت: BDRip 720p

زبان : انگلیسی

زیرنویس فارسی : دارد

خلاصه داستان: پسر بچه ای که میتواند با مرده ها و روح ها ارتباط بر قرار کند سعی میکند تا به کمک دوستان خود ,یک زامبی , و یک روح شهر خود را از شر یک نفرین قدیمی نجات دهد که .

دانلود در ادامه مطلب......


انیمیشن ، ،

Read More
Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 12:6 Author : Milad ا

.جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است. 

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای ۱۵ برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.
3. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.
4. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.
5. در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک کردن اینکه بچه ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.
6. در تایلند انداختن آدامس جویده شده تان ۵۰۰ دلار جریمه دارد و قبل از خارج شدن ازخانه حتما باید لباس زیر پوشیده باشید.
7. در سال ۱۸۸۸ در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه سواران را موظف می کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان،
زنگ دوچرخه هایشان را بطور پیوسته به صدا درآورند.
8. در قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی در حین خوردن قهوه دستگیر می شدن، به اعدام محکوم می شد.
9. در فنلاند زمانی پخش کارتون دونالد داک به علت شلوار نپوشیدن شخصیت اصلی سریال ممنوع بود.
10. در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی با اتهام داشتن مودم دستگیر شود، به زندان محکوم می شود.
11. صد ها سال پیش هر فردی که قصد داشت از کشور خارج شود، به سرعت اعدام می شد.
  13. در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.
14. در انگلستان، سر لاشه هر نهنگی که پیدا شود متعلق به پادشاه است و دم آن متعلق به ملکه.
15. در فرانسه صدا زدن خوک با نام ناپلئون ممنوع است.
  17. در ویکتوریای استرالیا، تنها متخصصان برق اجازه تعویض لامپ برق را دارند.
18. در ورمونت، زنان تنها با اجازه کتبی همسرانشان حق استفاده از دندان مصنوعی را دارند.
19. در واشنگتون، وانمود کردن به داشتن خانواده پولدار ممنوع است.
20. در اوهایو آمریکا, ماهیگیری در زمان مستی ممنوع است.


جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:52 Author : Milad ا

 

قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید به مدت زمان روشن بودن و کارکرد مانیتور خود از زمان شروع به کار آن پی ببرید. لازم به ذکر است که این ترفند تنها مخصوص مانیتورهای LG است. برای این کار: دکمه Menu موجود بر روی مانیتور LG خود را فشار دهید. خواهید دید که یک صفحه باز میشود. در این صفحه با استفاده از کلیدهای بالا پایین موجود بر روی مانتور به قسمت Setup که آیکون آن یک انگشت دست میباشد بروید. حال دکمه Select را فشار دهید. بر روی قسمت Language بروید و با استفاده از دکمه های چپ و راست زبان منو را به زبان ژاپنی تغییر دهید. هم اکنون خواهید دید که در پایین صفحه منو ، مدت زمان روشن بودن مانیتور شما از بدو شروع به کار نشان داده خواهد شد. (عبارت HR مخفف Hour به معنی ساعت است)


دانستنی ها ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:51 Author : Milad ا

Keep the skin of cucumbers near the place or ant hole
پوست خیار را نزدیك سوراخ مورچه‌ها قرار دهید.


دانستنی ها ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:48 Author : Milad ا

yahoo يک امکان تقريبا پنهاني دارد که به صورت کامل و ظاهري در اختيار کاربرانش قرار نداده است. توست اين امکان شما مي توانيد ID خود را به صورت کامل از Server ياهو حذف کنيد و بعد از اين کار اين کار هم هيچ راه برگشتي هم وجود ندارد پس حسابي مواظب باشيد که ID هاي مهم خود را براي اين کار استفاده نکنيد . شما با رفتن به آدرس زير وارد صفحه اي از سايت ياهو مي شويد که با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور IDکه می خواهيد حذف شود وارد صحفه ديگری خواهيد شد

حالا در پايين صفحه مجددا کلمه عبور همان ID را وارد کنيد و روی کلمه yes يا همانaccount terminate this کليک کنيد

ID شما کاملا از روی server ياهو پاک شد

edit.yahoo.com/config/delete_user


دانستنی ها ، جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:47 Author : Milad ا
Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:47 Author : Milad ا

سه نفر برای خرید ساعتی به یک ساعت فروشی مراجعه میکنند.

قیمت ساعت ۳۰ هزار تومان بوده و هر کدام نفری ۱۰ هزار تومن پرداخت میکنند

تا آن ساعت را خریداری کنند…

بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش میگوید قیمت ساعت ۲۵ هزار تومان بوده.

این ۵ هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان

شاگرد ۲ هزار تومان را برای خود بر میدارد

و ۳ هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری هزار تومان)

حال هر کدام از آنها نفری ۹ هزار تومان پرداخت کرده اند . که ۳*۹ برابر ۲۷ میشود

این مبلغ به علاوه آن ۲ هزار تومان که پیش شاگرد است میشود ۲۹ تومان

هزار تومان باقیمانده کجاست ؟

طراح سوال : دکتر حسابی


جالب و خواندنی ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:46 Author : Milad ا

بگو من هم مثل شما بشرى هستم و[لى] به من وحى مى‏شود كه خداى شما خدايى يگانه است پس هر كس به لقاى پروردگار خود اميد دارد بايد به كار شايسته بپردازد و هيچ كس را در پرستش پروردگارش شريك نسازد.
سوره کهف آیه 110


ما تو را [چشمه] كوثر داديم (۱)  پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن (۲)  دشمنت‏خود بى‏تبار خواهد بود (۳
سوره کوثر


همان [خدايى] كه فرمانروايى آسمانها و زمين از آن اوست و خدا[ست كه] بر هر چيزى گواه است (۹)كسانى كه مردان و زنان مؤمن را آزار كرده و بعد توبه نكرده‏اند ايشان راست عذاب جهنم و ايشان راست عذاب سوزان (۱۰)
سوره بروج آیات 9 و 10


 إِن تُبْدُواْ الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِیَ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاء فَهُوَ خَیْرٌ لُّکُمْ وَیُکَفِّرُ عَنکُم مِّن سَیِّئَاتِکُمْ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ
اگر صدقه‏ها را آشکار کنید، این‏، کار خوبى است‏، و اگر آن را پنهان دارید و به مستمندان بدهید، این براى شما بهتر است‏؛ و بخشى از گناهانتان را مى‏زداید، و خداوند به آنچه انجام مى‏دهید آگاه اس
سوره بقره آیه 27


و به ياد آوريد هنگامى را كه شما در زمين گروهى اندك و مستضعف بوديد مى ترسيديد مردم شما را بربايند پس [خدا] به شما پناه داد و شما را به يارى خود نيرومند گردانيد و از چيزهاى پاك به شما روزى داد باشد كه سپاسگزارى كني
سوره انفال آیه 26

 

 


گذری در قرآن... ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:37 Author : Milad ا

و هيچ شهرى را هلاك نكرديم مگر اينكه براى آن اجلى معين بود (۴) هيچ امتى از اجل خويش نه پيش مى‏افتد و نه پس مى‏ماند (۵) و گفتند اى كسى كه قرآن بر او نازل شده است به يقين تو ديوانه‏اى (۶) گر راست مى‏گويى چرا فرشته‏ها را پيش ما نمى‏آورى (۷)فرشتگان را جز به حق فرو نمى‏فرستيم و در آن هنگام ديگر مهلت نيابند (۸) بى‏ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود (۹)

سوره حجر آیات ۴ الی ۹


گذری در قرآن... ، ،

Date : شنبه 4 آذر 1391 ا 11:36 Author : Milad ا